>

Eutelsat isimli Kurum RTÜK’ün Avrupa şubesi mi?

Posted By on 30 Eylül 2016

maxresdefault

Önceki gün, Med Nuçe TV’nin yayın yaptığı Hotbird şirketine bir “talimat” göndererek, kanalın en kısa sürede kapatılmasını isteyen Eutelsat isimli kuruluşun Türk devleti ve Erdoğan yönetimi ile kirli ilişkiler içinde olduğu anlaşıldı.

ANF – Türkiye’de 12 TV kanal ve 11 radyonun, Kanun Hükmünde Kararname (KHK) ismi altındaki faşist emirname ile kapatıldığı gün, Eutelsat isimli kurum tarafından gönderilen benzer bir emirname ile Med Nuçe TV’nin kapatılmak istenmesi sıkı bir işbirliğinin kanıtıdır.

Nitekim Med Nuçe TV izleyicilerinin bugün Paris’teki Eutelsat merkezi önünde gerçekleştirdikleri protesto eylemi ile bu ilişki açığa çıkarılmıştır. Protestocu gruptan bir heyeti kabul etmek zorunda kalan Eutelsat Genel müdür yardımcısı, Med Nuçe’nin kapatılma kararının RTÜK’ten gelen bir yazıya dayandırıldığını belirtmiştir. Heyetin soruları üzerine Eutelsat yetkilisi, Türkiye’deki RTÜK ile işbirliği içinde çalıştıklarını ve onların beyanlarını esas aldıklarını da itiraf etmek zorunda kalmıştır.

Bu açıklamalar üzerine başta Fransa olmak üzere Avrupa’da yaşayan Med Nuçe izleyicileri, Eutelsat isimli kuruluşun Türkiye’deki faşist yönetimle işbirliğini protesto amacıyla geniş bir kampanya başlattı.

Bir Cevap Yazın